تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بعد از چهار سال بلاتکلیفی؛ شرکت آب و فاضلاب اهواز مستقل شد

  پس از تغییر اساسنامه شرکت آب و فاضلاب اهواز و درج انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور، شرکت آب و فاضلاب اهواز یک شرکت مستقل اعلام و مدیرعامل جدید آن امروز یکشنبه بعد از چهار سال بلاتکلیفی معرفی شد.

  آب و فاضلاب اهواز با بیش از چهار سال فعالیت در قالب امور آب و فاضلاب شهر اهواز پس از چندین ماه پیگیری ها به منظور ساماندهی به شرایط این شرکت، سرانجام آبفای اهواز با شخصیت حقوقی و اداری مستقل، مطابق اساسنامه و قانون تجارت ارائه خدمت خواهد کرد.

در همین راستا پس از بازنگری وتغییرات اساسی در اساسنامه و مبتنی بر قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب تمامی مسئولیت و اختیارات مالی و اداری، حقوقی و عملیاتی ناشی از قانون تشکیل شرکت ها و همچنین سایر قوانین و ضوابط مرتبطه، بر عهده "سعید دشتی زاده" مدیر عامل جدید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این شرکت در شهر اهواز و شهرهای تابعه به جمعیتی معادل یک میلیون و سیصد هزار نفر خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌کند.

طی سال های اخیر، مشکل آبگرفتگی های خیابان های اهواز یکی از چالش های شهر اهواز بوده است. مدیران شرکت آب و فاضلاب در مواضعی، بارها اعلام کردند که دفع آب های سطحی مسئولیت شهرداری است و در زمینه رفع آبگرفتگی های ناشی از بارندگی ها در حال همکاری است.

تامین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که آهنگ پیشرفت آن را ضعیف کرده است.

یکی از طرح های مهم شهر اهواز، طرح جامع فاضلاب است است که تاکنون به گفته مسئولان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر ۳۸ پروژه در شهر اهواز و ۱۲ طرح در شهرهای تابعه شامل حمیدیه، ویس، شیبان، ملاثانی و کارون در دست اجرا است.

امسال برای این طرح حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، شهید رئیسی در زمان حیات خود که به خوزستان آمد قول داد این طرح در مدت دو سال تکمیل شود، اما با این تخصیص اعتبار به نتیجه نرسید.

گفته می شود که در صورت تأمین اعتبار، اثربخشی این پروژه در سال ۱۴۰۳ و به ویژه سال ۱۴۰۴ نشان می‌دهد و به هدف جمع‌آوری فاضلاب از زیر پای مردم و در نهایت عدم ورود فاضلاب به رودخانه کارون خواهیم رسید.

این طرح در دو بخش خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب کار شده است و از سال ۱۴۰۰ خیز خوبی برای تکمیل این طرح برداشته شد، اما تأمین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که آهنگ و ریتم پیشرفت این پروژه را ضعیف کرده است.

طرح جامع فاضلاب اهواز سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود طبق برنامه در مدت سه سال یعنی تا پایان امسال تکمیل شود، اما تمام شدن طرح در گرو تزریق اعتبارات است که این کار به شکل مطلوب انجام نشده است.

اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز بر عهده شرکت آب و فاضلاب خوزستان است.

:
:
:
آخرین اخبار